Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015

The file or directory is corrupted and unreadable.

Και ξαφνικά σήμερα.....καθώς ήθελα να ανοίξω έναν φάκελο με αρχεία από τον εξωτερικό μου usb δίσκο, κάνοντας διπλό κλικ στο φάκελο το παρακάτω μήνυμα εμφανίστηκε στην οθόνη μου,


Το περίεργο είναι ότι κάποιοι άλλοι φάκελοι στον ίδιο τον εξωτερικό δίσκο ανοίγουν κανονικά, σε τρεις φακέλους μου έβγαζε το μήνυμα "The file directory is corrupted and unreadable" επειδή τα αρχεία που ήθελα από τον προβληματικό πλέων φάκελο ήταν σημαντικά, κρύος ιδρώτας άρχισε να με πιάνει πριν ανακτήσω την ψυχραιμία μου και δω τι μπορώ να κάνω.

Αφού συνήλθα, και έκανα την ερευνά μου κατέληξα ότι το μήνυμα προέρχεται από κάποιο πρόβλημα στο file system του δίσκου ή στην χειρότερη περίπτωση κάποιο bad sector (κατεστραμμένη περιοχή του δίσκου). Σε πρώτη φάση αυτό που με ενδιέφερε ήταν να ανακτήσω τους χαμένους φακέλους με τα σημαντικά αρχεία μου. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε να παίρνουμε backup τα αρχεία μας για να μην βρεθούμε σε δυσάρεστη κατάσταση.

Η λύση που βρήκα στο πρόβλημά μου ήταν:
Να τρέξω από το command prompt τo Chkdsk, είναι ένα από τα πιο πολύτιμα εργαλεία που περιλαμβάνονται στα Windows. To εργαλείο Chkdsk σαρώνει το σκληρό σας δίσκο για σφάλματα, χαλασμένους τομείς και file system και μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε την γενικότερη υγεία τον δίσκων σας και του υπολογιστή σας.
Η λειτουργία Chkdsk /f ελέγχει το NTFS και τα συστήματα πίνακα εκχώρησης αρχείων ( FAT) και, στη συνέχεια παράγει μια έκθεση για την κατάσταση λαθών και σφαλμάτων του δίσκου και ταυτόχρονα επισκευάζει σφάλματα του δίσκου ή κακούς τομείς.

-Πριν ξεκινήσετε την παρακάτω διαδικασία φροντίστε να έχετε πάρει Backup το δίσκο σας, διότι υπάρχει περίπτωση μετά το τέλος τις διαδικασία να μην μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε αυτά.-

Από την γραμμή εντολών command prompt (έναρξη>και στο search γράφουμε cmd και πατάμε enter) (εικόνα 1) μπαίνουμε στην οθόνη που βλέπουμε στην (εικόνα 2)
εικόνα 1

εικόνα 2
και γράφουμε "chkdsk /f  g:" όπου g είναι το γράμμα που αντιστοιχεί στον δίσκο μας στην δική μου περίπτωση ο εξωτερικός μου δίσκος είχε το γράμμα g, και πατάμε Enter.
Ανάλογα το μέγεθος του δίσκου σας θα είναι και ο χρόνος που θα διαρκέσει η διαδικασία. 
Στο τέλος θα σας βγάλει μία αναφορά με τους τομείς του δίσκου σας και όλα τα αρχεία που υπάρχουν σε αυτόν. 
Στην δική μου περίπτωση μετά την εκτέλεση του chkdsk όλοι μου οι φάκελοι στον εξωτερικό δίσκο άνοιγαν κανονικά. Αν στο τέλος στην αναφορά σας βγάλει μήνυμα για bad sectors τότε φροντίστε να μεταφέρετε σε άλλο δίσκο όλα τα σημαντικά σας αρχεία διότι ο δίσκος έχει πρόβλημα.


Δεν υπάρχουν σχόλια: